torsdag 3 februari 2011

Inledning Mello

Efter månader av tjat från Showslinkan nr 1, kände jag att det är lättare att tacka ja till att skriva lite om Mello här än att inte göra det alls. Den människan ger sig liksom inte.

Så whats new liksom? Jo på lördag startar första deltävling av årets upplaga av melodikrysset  med självaste Marie Serneholt som programledare. Tydligen har hon en sidekick ifrån en före detta Bingolottomänniska. Om det var Loket, Kronér eller Engberg har jag ingen aning om och om jag skall vara ärlig bryr jag mig föga dessutom. Marie är känd från att ha varit sångerska i ABBA med orsa spelmän eller något liknande och nu senast har hon  varit aktuell i Musikalen Grease som hon spelade ihop med bl a Maria Lundqvists loverboy Kristoffer Hellström. Men låt oss inte smita från ämnet som är Mello 2011.

Kl 21.00 kan vi alla smyglyssna på lördagens bidrag här med årets festivalmaskot som är Elsa här. Jag vet att jag kommer att sitta klistrad för att höra om det är något bidrag som lever upp till mina förväntningar. Min favorit utan att ha hört en enda ton är givetvis min älskade vän Jenny Silver. Hon är inte bara nästan lika begåvad, snygg och framgångsrik som jag utan är dessutom med i tävlingen så det borde inte vara några större problem för henne att ta hem det här. Till sin hjälp har hon den magre Rickard Engfors och det kan inte bli annat än succé med detta dream team.



Jag har läst att scenen skall vara jätte stor och jättetung och jätte på många sätt men går den verkligen upp mot U2's senaste scenskapelse? Det tvivlar jag rejält på och om man inte är ute efter en klar första plats så ska man kanske segla i osaltat vatten.

årets scen?
Jag återkommer efter genomlyssningen i afton med massa mer åsikter om årets första deltävling. Tills dess kan du läsa Showslinkan nr 1's hyllning till Schlagerkaptenens Christers ära här.

Christer Björkman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar