måndag 14 februari 2011

Dag 26 – Mina rädslor

Jag vet att jag inte skrivit något från listan varje dag vilket jag borde, men snart är vi klara med eländet och kan fira tillsammans.

Idag handlar  det om rädslor. Vad är jag då rädd för? Jag ahr en fobi som jag skäms oerhört för och det är naturen. Jag blir stel i hela kroppen av att vistas i skogen och då inte på samma sköna sätt som jag kan bli stel när en snygg hunk gnider sig mot mig. Jag är en stadsmänniska ända ut i akryltipparna. Flugor, mygg och andra smådjur är jag livrädd för. Grodor och anant levande är ännu värre. Powerwalkade i skogen för något år sedan en klar höstdag och när jag går där med tjusig swing i stegen hoppar det en groda över vägen. Jag blev till en staty med en puls på 200 minst och när jag väl kunde röra mig var jag tvungen att springa hem. Så skämmigt egentligen för det borde varit grodan som blivit rädd av att träffa någon så känd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar