torsdag 3 februari 2011

Deltävling 1 - bidragen. #mello

Jag har förhandslyssnat på låtarna nu och har faktiskt en hel del åsikter. Oväntat va?

1 Try again med Dilba:
Lite skön partylåt varken mer eller mindre. Sätter sig inte på en genomlyssning men ändå lite nice. Varken eller med andra ord.

2 Me and my drum med Swingfly
En electro-hip hop låt à la melodifestival - Nej tack. Detta är typiskt för mello i mina öron. Verkar som om Christer vill vara lite fräsig och visa att han hänger med så han tar en låt som inte är någonting men som ska vara lite "electro/hip hop fusion" och ger till en lagom begåvad artist.

3 Something in your eyes med Jenny Silver
Här händer det saker. Låten är bra och trallvänlig, uptempo och hon sjunger riktigt bra. Att hon dessutom ser fantastisk ut och gör ett bra framträdande gör inte saken sämre. Hon ska rätt i Globen utan att passera "gå".

Jenny Silver
4 On my own men Jonas Matsson (nej inte Göteborgs festfixare nr 1)
En lite trist popdänga som han sjunger sådär skulle jag vilja säga. Den lämnar mycket i övrigt att önska trots att killen ser söt ut.

5 Oh my god med Le Kid
Detta är ju ett spektakel i kitck och man både ser och hör att här har vi ett gäng som hängt mycket i karaokerummen i Tokyo för precis så låter det. Som en japansk karaokebakgrund med tafflig sång. Kul att titta på dock.¨

Le Kid

6 Social Butterfly med Rasmus Viberg
Söt/trist popdisco som inte gjorde mig direkt uppspelt. Bu eller bä? Varken eller säger jag.

7 Desperados med Pernilla Andersson
Hon är begåvad som få och redigt duktig men den här genren känns så långt från mello man kan komma. Känns mer som lördag i lada!

8 In the club med Danny
Här har vi en kille som kan sjunga och uppträda. Låten gör en glad och jag tror att detta är något vi kommer att höra på Beebar i evinnerliga tider framöver. Han får bära Jenny Silvers väskor till Globen!

Danny

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket gubben!
    Åh länktar till på lördag!

    SvaraRadera
  2. Jonas Mattsson...festfixare nr 1... ok... bara så vi vet var vi har varann... ok... braa.... då vet vi... ja, ja... what ever liksom... tssss.... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag med danne =) Då får vi se hur det går!

    @Markus: Inte ska du vara så känslig! JAG kommer göra dig till hela världens festfixare nr 1!!!

    SvaraRadera