måndag 7 februari 2011

Dag 21 – Mina dåliga sidor

Älskade läsare, lyssnare och tittare. vi har varit inne på detta tidigare under listans framfart och inte mycket har ändrats sedan då.

En av mina absolut sämsta sidor är min otålighet. Om saker och ting inte går som jag vill att de sak gå blir jag ofta arg och irriterad för att snabbt bestämma mig för att aldrig mer göra det som gjorde mig upprörd. Fem minuter senare sitter jag och löser det som jag svurit över och lovat mig själv att jag aldrig ska titta åt. Normalt? Ja för mig.

En annan sak som jag ofta gör är att jag svarar "ja" till saker som jag är osäker på om jag vill göra och sedan får jag använda massa energi och tid på att försöka lirka mig ur det jag lovat. Varför kan man inte bara svara: "låt mig tänka på det" så har man givit sig själv lite tid. HAde jag haft svaret på detta hade jag i och för sig inte varit den fantastiska människa som så många runt om i världen uppskattar eller räds. Nu ska jag göra annat. Puss och kram - ses på stan, mina MiniGretchar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar