onsdag 2 februari 2011

Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Gaah vad svårt detta är. Jag är ju pinsam mest hela tiden på ett ascoolt sätt givetvis och känner självklart inte av det. mitt pinsammaste minne måste vara min konfirmation. Jag sjöng duett med någon Karin och det var en sådan där fruktansvärd nykristen låt där texten gick så  här:


Y.M.C.A


Du kan aldrig segra
så länge du hatar

Du kan aldrig vinna

över ondska med hat

Endast kärleken segrar
kärleken segrar
Endast kärleken segrar 
över ondska och hat

Hatet fräter sönder dig
och binder dig i ensamhet
Övervinn din bitterhet
med rätta vapenslag
Räck din hand till försoning
sluta tänka tillbaka

Våga tro på kärleken 

och du ska segra till sist

Endast kärleken segrar…

Älska den som hatar dig

välsigna den som hånar dig
bed för den som sårar dig

och handlar kärlekslöst
Låt dig aldrig förbittras
hatet kväver din glädje
Lämna allt i Herrens hand
och du ska segra till sist

Endast kärleken segrar

kärleken segrar

Endast kärleken segrar 
över ondska och hat



Lägg till detta en melodi som kan få vem som helst på Öppna kanalen att bli gräige (grön +beige = gräige) i ansiktet. 


Att jag sedan inte har ett uns över för religioner över huvud taget och då i synnerhet kristendom gör allt detta än mer pinsamt.  Detta skäms jag oerhört över. 


Vatikanens showslinka nr 1

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha *andas* ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha *ramla av stolen* ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag visste att du skulle gotta dig i min pinsamhet

    SvaraRadera