tisdag 8 februari 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Jag önskar att jag skulle kunna säga orättvisor i världen och annat hemskt här men på något sätt är jag allt för distanserad. Vad det beror på vet jag inte men det har förmodligen med att jag är matad med tråkigheter i TV sedan unga år.
Nä det som upprör mig är saker som orättvis behandling av husdjur och boskapsdjur, dålig service, taskig attityd och överdriven politisk korrekthet. Rabiat jämställdhet gör mig också väldigt upprörd. Lika lön för lika arbete är en självklarhet men skilda krav för samma arbete går jag inte på. Förebilder som Kissie som förespråkar självsvält och en sjuk kroppsmedvetenhet för osäkra påverkbara ungdomar gör mig arg på riktigt.

Kissie
Det värsta av allt i hela universum jag vet är religion. Det är konstigt att alla religioner har kärleksbudskap i grunden (jag menar då inte att de förespråkar orgier utan snarare en kärleksfull relation till allt och alla runt omkring oss, men om du ser bra ut och i trevlig ålder med bra tryck i höften ska jag inte vara avig utan hör gärna av dig för vidare "diskussioner") men att ledarna inom dessa trosläror mer än gärna bryter mot varenda regel och hellre letar upp vad man ska slå ner på och använda till förtryck. Den enda riktigt ärliga guden måste vara Tandfen. Hon ger oss löfte om penningar mot tänder och när hon (det kan vara en han också i jämställdhetens namn, men jag betvivlar det starkt eller så är det en sån där konstig rackare som inte kan bestämma sig för vad han/hon/den/det ska ha på sig) har fått alla mjölkisar så är hon nöjd och tror att vi kommer klara att ta hand om våra tänder själv. Gör vi inte det straffas vi med smärta och dyra tandläkarräkningar. Jag utnämner mig själv härmed till Tandfens överstprästinna. Platsen som överste Tandtråd är än så länge ledig. Borsta i frid mitt barn och skölj!

Den heliga Tandfen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar