onsdag 9 februari 2011

Dag 24 – Det här får mig att gråta

När allmäntillståndet är nere på djupt vatten kan det vara precis vad som helst. Jag tror till och med att jag kan gråta till ICA-Stig under "rätt" period. Extreme Home Makeover, Sofias Änglar, Den hemlige miljonären är andra TV-Program som kan få mig fuktig i ögonvrårna. När Jennys yngste son säger "Jag älskaj Jobban" så blir jag blödig som få. Kemisk lunginflamation är ett annat säkert kort för att få mig att lipa. Smärtan biter bäst i eget pannrum, som de gamla grekerna skulle sagt. Om jag är inne i en  framgångsrik och högpresterande fas så kan jag faktiskt bli en smula känslokall. Då biter väldigt lite på min annars så oerhört empatiska sida. Jag kan likt Alexis Carrington Colby gå på likt en bulldozer med väldigt lite hänsyn. Som tur är varar inte dessa perioder särskilt länge. Det är väl på dessa ganska ytliga sätt man märker mitt arv av moderns manodepresiva sida. Ibland när jag skrivit klart ett blogginlägg som nu, kan jag gråta över hur lamt det jag skrivit blivit. När gråter du?

Alexis Carrington Colby från Dynastin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar