måndag 15 november 2010

Städdag

Jag ahr skjutit upp på det alldeles för länge. Det ser ut som faan hemma nu och det är dags. Det ska diskas, dammas, sugas (damm) och torkas golv. Jag har tvätt att ta hand om och drugakläder att hänga upp. skräp som måste slängas och badrum som ska fejjas (ej att förknippa med fejjan(facebook)). Sedan är det dags att sluta ligga på latsidan med gretchenklipp. Nya ska spelas in och visas upp för världen. Sedan måste jag handla också då kylen ekar tom. Jag blev märkbart inspirerad efter Lill-babs utläggning om hur städning kan vara avkopplande i "Så mycket bättre" i lördags så nu vill jag nära det beteendet hos mig själv. Det hade varit lysande om jag istället för att sätta mig framför World of Warcraft, polerade möbler och organiserade om kostymförråd. Jag ska försöka föredra ett rent helvete framför lite skit i hörnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar