lördag 20 november 2010

Catching up

Det blev en väldans massa glas vin i torsdags och jag och Jenny drog från Beebar till Hard Rock till Sjöbaren och Hemma Hos. Slutade under fläkten i Jennys kök innan jag åkte hem.  Somnade sött och väcktes av Christian vid halv fyra på natten då mer vin intogs under vilt musiklyssnande. Inte undra på att jag var trött i luvan igår.
Igår blev det vernissage på Konsthallen med David och Nike. "Everything Under Heaven is Total Chaos" är namnet på den nya utställningen. Och till en början var verket väldigt svårt att ta till sig då väggarna var täckta med allsköns teckningar, symboler och lite vad som helst. hallen var upplyst med gult ljust vilket också bidrog till en allt annat än lugn stämning. På golvet var olika objekt, importerade från Kina, placerade i högar, staplar osv. Det var badbollar, plastpåsar, taytuerarpistoler, bröllopsklänningar, djurhudar och elgitarrer bl a. Efter ett par öl lugnade jag mig och försökte ta in utställningen och efter ett tag kunde jag till och med gilla vissa delar. Det var då det hände. I programmet över kvällen utlovades det performance. Detta ord som man kan sätta på nästan vad som helst som framförs i ett offentligt rum. 2 människor med blodiga gasbindor runt huvudet började på väldigt illa engelska läsa en text från varsin laptop och texten handlade om the Urban Fox & inside som är outside och jag orkade verkligen inte engagera mig. Jag har alltid ansett att för att framföra något textartat så krävs det lite mer än att bara läsa. Man måste i sitt huvud dramatisera det man läser för att nå fram till de som lyssnar. Så var inte fallet här och väldigt få besökare orkade koncentrera sig hela texten igenom, mig inräknad. Hur som helst var det en festlig tillställning. Nästa gång ska jag gå i drug och filma.

Efter all denna kultur begav jag mig hem till DJ Bitter på pannkakskväll med Darren, Peter, Glenn och Bitter himself såklart. Ett oerhört underbart initiativ som jag hoppas få besöka mer än en gång. Det enda jag inte var beredd på var att när vi hade som trevligast skulle vi alla placera oss i mörkret framför en film. Visserligen rolig men jag blir ju antingen rastlös eller vanvettigt trött och framför allt efter alkoholintag. När jag träffar kompisar och vi har planerat filmkväll, kortspel eller dylikt blir det aldrig av då vi bara pratar och umgås. Film ser jag nästan uteslutande på bakfyllan. Det var därför oerhört spännande för mig att få ta del av denna nya umgängesform. Nu är det lördag och jag borde egentligen hoppa i sminket och spela in lite klipp men är lätt oinspirerad. Imorgon däremot...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar