söndag 24 oktober 2010

Verklighetens vingslag

Idag när jag åkte buss in till stan hamnade jag nära två 18-åriga spåniga brudar som pratade jättehögt. Frågar du dom säger de säkert att de pratade smart också. "Guuud, jag kan inte fatta att jag inte ska på Peacock i helgen - det känns helst sjukt." -"Jag vet! Och jag fattar inte folk som inte kommer in där liksom. Jag menar hur svårt är det?" -"Jag veeet! Det är typ bara att gå in liksom".

De var inte särskilt snygga, eller i bra kläder och sminket var skevt och kladdigt en jag älskar hur det verkligen ville vara coolast i världen. På 17-bussen från Tuve. De var de enda som förstod hur häftige de var. Jag har varit precis likadan när jag var yngre. "Annorlunda", cool och hur osäker som helst!

Man måste älska tonåringar - fan vad underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar