tisdag 26 oktober 2010

Att glädjas för andra

Min gamla (fel ordval. då hon är strax över 20) klasskompis Malin har efter 6 månader på praktik där hon mest fått sitta av tid och några månaders arbete för 75:- i timmen (?) äntligen fått ett jobb hon vill ha. Genom att söka hektiskt, tänker du och känner dig nöjd med din egen kopplingsförmåga. Jag ska erkänna att jag inte känner någon som söker jobb lika ivrigt som Malin men jobbet hon ska börja på har hon fått genom sin frisör. Det är så det funkar nuförtiden tydligen. Hur ska jag göra då som inte går till frissan och klipper mig?Är jag dömd att vandra i arbetslöshet? Nej verkligen icke! Jag Söker också men vill be Dig att hålla ögonen öppna. Jag är underbar, härlig och till och med duktig på en hel del saker så tveka inte att höra av dig med tips.
Puss och kram, mina kycklingar!
Malin

2 kommentarer: