tisdag 26 oktober 2010

Bästa Dieten

Min kamp mot vikten är en saga längre än bibeln och under de sista åren har jag provat 3 olika metoder som jag här tänkte dela med mig av:

1. God Balans måltidsersättning - Man byter ut alla måltider under 2 veckor mot shakes som sammanlagt innehåller 496 calorier per dag. Förbränningen ökas och man känner inte av hungern särskilt mycket. Det är enkel och inte outhärdlig. På minus sidan är att man går upp ganska snabbt igen om man som jag går tillbaka till samma livsstil man hade innan och det är ingen hit alls :-) Denna diet ger jag 4 perukstockar

2. Nr 2 är den dieten jag går nu. Rigshospitalets ämnesomsättningsbalunsdiet kan vi kalla den. Knepigt men en kopp kaffe med en sockerbit här, stekt biff där, 2 ägg ibland och rostat bröd utan ngt på. Denna har utav de 3 dieterna varit den svåraste (jag är klar först på fredag så vi ska inte ropa hej) då man är hungrig matt och svimfärdig hela första veckan. Sedan blir det lättare och nu blir jag rejält mätt av de små målen. För bättre resultat kanske man inte skall sluta röka samtidigt men det går det med. Denan dieten får sämst betyg och hamnar på en 2½ perukstock.

3. Den sista dieten är inte mkt av diet utan mer ett misstag. i våras råkade jag få lite eldblåsningsvätska i lungorna vilket resulterade i dubbelsidig kemisk lunginflammation. jag hade ont som fan och låg en del på sjukhus. Under den här perioden fick jag knappt i mig något alls och gick därför ner rejält i vikt. Det är inget som jag rekommenderar någon att göra men det kan vara bra att veta att det finns ett välfungerande alternativ. Det tog lite längre tid att äta upp sig från den här dieten vill jag tillägga. Viktminskningsmässigt får den 5 perukstockar men smärtan och besväret får en klar 1:a.

Har du några bra tips att dela med dig av? jag skulle vilja hålla min vikt och fortsätta gå ner sakta efter avslutatd kur den här gången och tar gladeligen emot recept, tips och annat matnyttingt. Smaklig Spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar