torsdag 28 oktober 2010

Stoppa pressarna!!!

Nu mina vänner kan vad som helst hända. Ett av Göteborgs större evenemang som vänder sig till alla er som gejar er därute, HBT-Festivalen har bytt namn. Spänningen är olidlig när man undrar vad för spännande det ska kallas nu? Jo förstår du, fagre läsare, att nu har kreativiteten legat på topp. Det nya namnet är: HBTQ-Festivalen!! Vilken skräll!! Det är genialiskt!! Det är nästan så att kreatörerna på vilken reklambyrå som helst skär tänder i avund på detta genialiska drag. Man ändrar hela namnet genom att lägga till ett Q och vips så blev det lättare att marknadsföra. jag i all min enkelhet hade kunnat tycka att "Gothenburg Gay Days" Hade kunnat vara något  eller "Gothenburg Pride", men vad vet lilla jag om vad som lockar?
I min värld hade det hetat "Gretchen Gay Days" och vänt sig till alla men vanvettigt massa kärlek och förståelse för det är så en festival ska se ut. Namnet hade nog mer blivit i stil med: "GGD för HBTQ- personer och dess vänner samt de som stöttar alla föregående och dessutom de som är lite nyfikna på hela grejjen" efter ett par styrelsemöten. Detta är nog skälet till att jag inte engagerar mig politiskt. Det finns ju ingen humor eller självdistans i politik vilket i slutändan leder till festligheter som HBTQ-Festivaler. #Fail

Detta inlägg var inspirerat av Markus Gisslén, Håkan Edsjö, Kenth Bergman och Majsan Keller



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar