måndag 13 december 2010

Stockholm i mitt hjärta

Det var inte länge sedan jag var uppe i Stockholm och nu är det dags igen. På onsdag åker jag upp för att förbereda inför Luciafest på Henkell/Schwartzkopf där jag leder ett lucia tåg som Lucia och även agerar konferencier tillsammans med min underbara Jörgen. Vi har känt varandra sedan 1996 då vi showade tillsammans i Sugar n' Babes och därefter hängt ihop som Karius och Bactus. Vi hade även en egen showgrupp ett kort tag som jag dock glömt namnet på innan Jörgen flyttade till Stockholm. Jörgen jobbar nu för Schwartzkopf Professional och Kanal 5 som make-up artist och är en av få sådana som är godkända av Disney. När amerikanska TVstjärnor kommer hit är det Jörgen som ser till att de ser bra ut. Jörgen sminkar även mig för större jobb och fotograferingar och jag är lyckligt lottad att ha honom både som vän och som en viktig del av Team Gretchen. Så vill ni bli nästan lika snygga som mig så skall ni anlita honom om ni har råd. Lika snygg som jag är nästan omöjligt att bli eftersom jag är gudomlig, men man ska ju alltid sträva.. Puss och kram, mina kycklingar.

Gretchen & Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar