onsdag 1 december 2010

Min lägenhet

Jag bor i ett alldeles för gammalt hus. Det är kallt så in i den milda grad just nu att varje morgon får jag ta sats ur sängen för jag vill inte lämna täcket. Sedan ut i köket och sätta på gasplattorna för att få lite värme. En kvart senare blir det något varmare och en lång dusch på det kan man härda ut ett par timmar. Jag har även märkt att hushållsarbete håller kroppen igång och gör att man inte kallnar. Så det börjar bli rent och snyggt i min lilla fyra. Frågan är väl vad man ska med en svinkall fyra till. Under sommaren fyller den sitt behov då man kan rusar runt naken i alla rummen men nu känns det mindre lockande.

Petter eller September kunde inte sagt det bättre med mina ord: ja, jag städar på, på yta och i vrå, får värme i kroppen så att jag ej blir blå...

Petter

September


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar